سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین نرم افزار های جایگزین تلگرام - نرم افزار های محبوب فضای م

با مشکلاتی که برای تلگرام به وجود آمده بسیاری از افراد به دنبال یک جایگزین خوب برای این اپلیکیشن پیام رسان هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم مقاله اختصاصی را تدوین کنیم و در آن به معرفی چند مورد از بهترین برنامه های جایگزین تلگرام بپردازیم. 

 

مقدمه‌ای در مورد بهترین جایگزین تلگرام

بعد از مشکلات و اختلال هایی که برای تلگرام به وجود آمد، بسیاری از کاربران به دنبال یک برنامه جایگزین مناسب برای آن هستند. اگرچه اپلیکیشن ها یا برنامه های پیام رسان متعددی وجود دارند که شاید بتوان خیلی ساده از آن ها به منظور رد و بدل پیام های متنی، صوتی و تصویری استفاده کرد، اما متاسفانه وقتی اغلب این برنامه ها را با تلگرام مقایسه می‌کنیم، متوجه ضعف قابلیت های آن ها در مقابل تلگرام خواهیم شد.

 

Whatsapp

پیش از اینکه پیام رسان تلگرام بازار شبکه های مجازی را تصرف کند، واتس اپ، یک پیام رسان محبوب و گوگولی بود که تمام دنیا از آن استفاده می‌کردند. اما تلگرام یک تنه واتس اپ را از دور خارج کرد در نتیجه کاربران آن بسیار کاهش پیدا کردند. حالا شاید نوبت واتس اپ باشد تا به جای تلگرام دست بکار شود. واتس اپ یک پیام رسان ساده با امکانات معمولی است. اما همچنان می‌توان بجای تلگرام از آن استفاده کرد. واتس اپ مشابه تلگرام نیست و امکان خاصی ندارد چون تنها وظیفه آن چت کردن یک به یک و چت گروهی است. در واتس اپ می‌توانید تماس صوتی برقرار کنید و پیام های متنی و صوتی بفرستید. همچنین واتس اپ قابلیت گذاشتن استوری را دارد.

یکی از مشکلات این پیام رسان، محدودیت در ارسال فایل های ویدیویی و تقسیم آن به چند بخش است همچنین در این برنامه نمی‌توانید فایل موزیک و Mp3 برای کسی بفرستید. واتس اپ مشابه تلگرام یک شبکه اجتماعی نیست و ساده تر است اما در شرایط حاضر می تواند یک جایگزین برای تلگرام محسوب شود. واتس اپ قابل دانلود برای سیستم عامل های مختلف است و نسخه های تحت وب، دسکتاپ و موبایل دارد.

 

پیام رسان Facebook Messenger

با گشتن به دنبال نرم افزار مشابه تلگرام در اپ استور به فیسبوک مسنجر برخواهید خورد. این اپلیکیشن در دو نسخه معمولی و ساده (Lite) منتشر شده است که می‌توانید با توجه به نوع استفاده خودتان، یکی را انتخاب کنید. تمرکز نسخه Lite روی قابلیت‌های پیام‌رسانی است و امکانات غیرمرتبط از آن حذف شده‌اند. در مقابل، نسخه معمولی شامل امکانات دیگری مثل بازی‌ها، استوری‌ها، افزودنی‌ها و پیام‌های اتوماتیک است.برخلاف واتساپ، در این نرم افزار مشابه تلگرام در آیفون و اندروید، رمزگذاری سرتاسری به طور پیش‌فرض فعال نیست و خودتان باید از داخل تنظیمات این ویژگی را فعال کنید. این جایگزین تلگرام از پروتکل استفاده شده در واتساپ برای رمزگذاری پبام‌ها استفاده می‌کند و در نتیجه پیام‌های شما از دید هکرها و کارکنان فیس‌بوک در امان خواهند بود.

 

برنامه سروش

علیرغم تمام صحبت ها، حرف و حدیث هایی که در مورد اپلیکیشن پیام رسان سروش شنیده‌ایم باید بگوییم که این برنامه به واقع پتانسیل لازم برای جایگزین شدن با تلگرام را دارد. اگر از موارد امنیتی و شک و تردید های مربوط به آن صرف نظر کنیم، سروش تقریبا تمام قابلیت ها و ویژگی های تلگرام را دارد و در عین حال خیلی از ویژگی های آن از تلگرام بهتر هم هستند. پس یکی دیگر از بهترین برنامه های جایگزین تلگرام می‌تواند اپلیکیشن سروش باشد.

Line

این پیام رسان چینی هم مانند پیام رسان واتس اپ، با آمدن تلگرام از رونق افتاد اما هنوز هم کاربران زیادی به آن وفادارند. لاین مشابه تلگرام و یک شبکه اجتماعی است. به این معنی که شما می‌توانید در محیط آن پست و عکس بگذارید، پست های دیگران را لایک کنید و برایشان نظر بگذارید. لاین به شما این امکان را می دهد که تماس صوتی رایگان برقرار کنید و پیامک بفرستید.

این پیام رسان برای سیستم عامل های مختلفی ارائه شده و حتی کاربران مظلوم و بی گناه ویندوزفون هم می توانند این پیام رسان را نصب و اجرا کنند. این برنامه قابلیت هایی مانند تایم لاین فیس بوک و امکاناتی مانند اپلیکیشن وی چت را دارد و به خاطر همین امکانات می‌تواند به جای تلگرام مورد استفاده قرار بگیرد. یکی دیگر از ویژگی های مفید این برنامه این است که می‌توانید بدون شماره تلفن و فقط با نام کاربری در آن عضو شوید. یکی از بزرگترین ضعف های لاین نبود امکان ایجاد سوپر گروه است که برای بسیاری از افراد و کسب و کارها حیاتی می‌باشد.

 

دانلود Line

پیام رسان YzerChat messenger

از دیگر پیام رسان هایی که کاربران می‌توانند به عنوان جایگزین تلگرام استفاده کنند، می‌توان به اپلیکیشن YzerChat اشاره کرد. برنامه YzerChat به صورت کاملا رایگان عرضه شده و با دو سیستم عامل اندروید و آی او اس سازگاری دارد. بنابراین کاربران دستگاه های اندرویدی و آی او اسی می‌توانند به راحتی و به صورت رایگان از قابلیت های این پیام رسان بر روی دستگاه های خود بهره‌مند شوند. همچنین این برنامه شامل یک نسخه تحت وب هم می‌شود. 

 

برنامه Discord

اگر زیاد اهل پیام رسان های داخلی نیستید و بنا به هر دلیل دوست ندارید از این دسته برنامه ها به عنوان جایگزین تلگرام استفاده کنید، مجموعه اپلیکیشن های خارجی دیگری مثل برنامه Discord می‌تواند برایتان مناسب باشند. اپلیکیشن Discord از رابط کاربری بسیار مطلوب و خوبی بهره می‌برد و تقریبا تمام قابلیت های کلیدی تلگرام مثل امکان ارسال تکست، ویس، گیف، ساخت کانال و غیره را ارائه کرده است.

 

دانلود برنامه Discord